بلاگ

تاثیر مصرف آب آکواویتا در پیشگیری از سرطان روده بزرگ

تاثیرات مصرف آب آکواویتا در پیشگیری از سرطان روده بزرگ

نتایج ثبت شده در کتابخانه ملی دارویی امریکا در خصوص مصرف آب دارای هیدروژن مولکولی فعال و تاثیرات آن در در پیشگیری از سرطان روده بزرگ نشان می دهد که نوشیدن این آب باعث کمک به بیماران می شود.

بنابراین با مصرف آب دارای هیدروژن مولکولی فعال و همچنین آنتی اکسیدان سرشار آکواویتا می توان در در پیشگیری از سرطان روده بزرگ کمک گرفت.

پیشگیری از سرطان روده بزرگ

سرطان روده بزرگ و راه های پیشگیری از آن

پس از سرطان های پوستی، سرطان روده جزو شایعترین نوع سرطان ها در میان مردان و زنان است، در امریکا بین ۴ تا ۵ درصد افراد به سرطان روده بزرگ مبتلا می شوند.
سالانه نزدیک به 12 هزار نفر از ایرانیان به سرطان روده بزرگ مبتلا می شوند. در این مقاله با سرطان روده بزرگ، علل، علائم، راه های پیشگیری و درمان آن آشنا می شویم. اما در ابتدا نیاز است تا با روده بزرگ و فعالیت های آن در بدن آشنا شویم.

دریافت مشاوره آنلاین از دکتر امیر حسان شأنی متخصص پزشکی ارتومولکولی و تغذیه جامع از آمریکا
کلینیک آکواویتا با هدف ارائه خدمات و مشاوره‌های درمانی همراه با استفاده از به روزترین تکنولوژی‌های آنالیز ترکیبات بدن ایجاد شده است.

روده بزرگ

روده بزرگ در انتهای دستگاه گوارش و در اطراف روده کوچ قرار دارد و به نوعی آن را احاطه کرده است قرار دارد و نقش مخزنی برای مواد تخلیه شده از روده کوچک را ایفا می کند. روده بزرگ متشکل از 3 بخش کولون، کورروده و راست روده می باشد. در روده بزرگ آبی که در غذا وجود دارد جذب می شود و موادی که نیاز به دفع دارند به شکل جامد باقی می مانند تا زمان تخلیه آن ها فرا رسد. روده بزرگ با قطری نزدیک به 6 سانتی متر تقریباً دو برابر روده کوچک قطر دارد ولی از نظر طولی با 150 سانتی متر تقریباً 4 برابر کوچک تر از روده کوچک است.

روده بزرگ هم از سایر بخش های لوله گوارشی مستثنا نیست و از طریق تولید مخاط، انتقال مواد را راحت تر می کند. مدفوع در روده بزرگ تشکیل می شود و موادی همچون غذاهای هضم نشده و یا سلول های مخاطی مرده و باکتری ها از اجزای اصلی آن هستند. علاوه بر جذب آب و تولید مدفوع، روده بزرگ وظیفه دیگری نیز بر عهده دارد و آن تولید ویتامین هایی مانند B3,B1 و K می باشد.

اکنون که با روده بزرگ و فعالیت های آن در بدن آشنا شدیم، به سرطان روده بزرگ و موارد مرتبط با آن خواهیم پرداخت.

علل سرطان روده بزرگ

متاسفانه هنوز دلیلی خاص به عنوان علت اصلی سرطان روده بزرگ مشخص نشده و پزشکان معتقدند که دلیل واحد و یکسانی برای به وجود آمدن سرطان روده بزرگ وجود ندارد، بلکه این بیماری به صورت پولیپ های خوش خیم در بدن شکل گرفته و پس از آن به سرطان تبدیل می شود.

از دیگر مواردی که به عنوان موارد مهم در ابتلا به سرطان روده بزرگ وجود دارد می توان به افزایش سن (+45 سال)، مصرف مشروبات الکلی و دخانیات، دیابت، اضافه وزن، مصرف زیاد گوشت قرمز و رژیم غذایی نامناسب، داشتن بیماری های زمینه ای مرتبط مانند التهاب روده و عوامل ژنتیکی اشاره کرد.

مراحل ابتلا به سرطان روده بزرگ

سرطان روده بزرگ 5 مرحله دارد:

در مرحله اول سرطان در داخلی ترین لایه روده وجود دارد.
در مرحله دوم سرطان به لایه های داخلی روده بزرگ سرایت می کند.
در مرحله سوم سرطان گسترش پیدا می کند و دیگر قسمت ها را نیز درگیر می کند.
در مرحله چهارم سرطان به غدد لنفاوی می رسد و آن ها نیز درگیر می شوند.
در مرحله پنجم سایر اندام های بدن به سرطان دچار می شوند و بیماری گسترش زیادی پیدا خواهد کرد.

خواص آب آکواویتا در پیشگیری و کنترل دیابت نوع 1 و 2
کلینیک آکواویتا با هدف ارائه خدمات و مشاوره‌های درمانی همراه با استفاده از به روزترین تکنولوژی‌های غنی سازی آب برای درمان بیماری های مختلف آماده ارائه مشاوره به شما عزیزان میباشد.

علائم ابتلا به سرطان روده بزرگ

سرطان روده بزرگ هم مانند برخی بیماری های دیگر میتواند علائم خاصی از وجود خود در بدن نشان ندهد اما در صورت بروز علائم میتوان انتظار موارد زیر را داشت:

– احساس درد و ناراحتی در قسمت پایینی شکم
– مشاهده خون در مدفوع
– تغییر در عادت دفع مانند یبوست و یا اسهال
– باریک شدن مدفوع و با احساس نیاز به تخلیه روده هنگامی که مدفوعی از روده خارج نمی شود
-کم خونی بدن به دلیل کاهش اهن
– کاهش ناگهانی وزن
-حالت تهوع و استفراغ

اما به خاطر داشته باشید که علائم بالا الزاماً نشانه وجود سرطان روده بزرگ نیست. با این حال با تکرار این علائم توصیه می شود تا به پزشک مراجعه کنید و از سلامت خود اطمینان حاصل کنید. همچنین به افراد بالای ۴۰ سال توصیه می شود تا هر ۲ الی ۵ سال جهت کلونوسکوپی به پزشک مراجعه کنند.

همه چیز درباره سرطان روده بزرگ

تشخیص سرطان روده بزرگ

آزمایشات مختلفی جهت تشخیص سرطان روده بزرگ وجود دارند که هر کدام نیز مزایا و معایب خاص خود را دارند ولی بهترین و کاملترین راه برای تشخیص انجام کلونوسکوپیست. تنها با کلونوسکوپی میتوان تمام روده را بررسی کرد ولی برخی افراد نیز با نحوه آزمایش مشکلاتی دارند و راه های دیگر را ترجیح میدهند.

برخی راههای دیگر که به کاملی و دقت کلونوسکوپی نیستند اما میتوانند در تشخیص سرطان روده بزرگ کمک کنند، انجام تصویربرداری ها و آزمایشات مختلف مانند، CTscan, MMR, , MSI, MRI, PET هستند.

تست CA19-9 نیز که مربوط به آنتی ژن گروه خونی لوییس می باشد در تشخیص سرطان روده و معده و غیره کمک کننده است. همچنین NRAS, KRAS, BRAF نیز در تشخیص و درمان بیماری به پزشکان کمک می کنند.

درمان سرطان روده بزرگ

برای درمان سرطان روده بزرگ درمانهای متفاوتی با توجه به نوع سرطان و مرحله پیشروی ان به بیماران پیشنهاد می شود.

⁃ داروها: ابتدایی ترین درمان در مراحل اولیه بیماری تجویز داروهایی برای کاهش التهاب و درد بیمار است. این داروها هم میتوانند به شکل قرص باشند و هم تزریق.
⁃ جراحی کلوکتومی: اگر بیماری در مراحل اولیه تشخیص داده شود، از راه کلونوسکوپی اقدامی برای برداشتن تومور انجام شده ولی اگر بیماری کمی پیشرفته تر باشد ممکن است قسمتی از روده که درگیر سرطان شده را کاملا حذف کنند.
⁃ شیمی درمانی: تقریبا برای تمامی سرطان ها از شیمی درمانی کمک گرفته می شود و سرطان روده بزرگ هم از این قاعده مستثنا نیست. اگر بیمار وارد مرحله ۳ شده باشد معمولا بین ۳ الی ۶ ماه برایش شیمی درمانی تجویز می شود تا سلولهای سرطانی باقی مانده هم در بدن فرد از بین بروند و بیماری برگشتی نداشته باشد. اگر بیمار وارد مرحله ۴ از سرطان نیز شده باشد با شیمی درمانی علائم بیماری فرد کاهش خواهد یافت و همچنین طول عمر وی نیز افزایش می یابد.
⁃ پرتو درمانی: پرتو درمانی نیز مانند شیمی درمانی جزوی از درمان های رایج برای سرطان است و مخصوصا اگر بیماری به کبد رسیده باشد با درمانی هدایت شده تلاش به کنترل بیماری می شود.

دریافت مشاوره آنلاین از دکتر امیر حسان شأنی متخصص پزشکی ارتومولکولی و تغذیه جامع از آمریکا
کلینیک آکواویتا با هدف ارائه خدمات و مشاوره‌های درمانی همراه با استفاده از به روزترین تکنولوژی‌های آنالیز ترکیبات بدن ایجاد شده است.

پیشگیری از سرطان روده بزرگ

از اوایل دهه ۸۰ میلادی به بعد میزان ابتلا به سرطان روده بزرگ سالانه کاهشی نزولی داشته، همچنین مرگ و میر های ناشی از این بیماری نیز کمتر شده است و دلیل این امر نیز تغییر سبک زندگی افراد و غربالگری هایی برای تشخیص زودهنگام بیماری در افراد است.
این بیماری دیگر ترس و وحشتی که قبلا با خود به همراه داشت را ندارد و در حال حاضر نیز ۱.۵ میلیون نفر از بازماندگان سرطان روده بزرگ در امریکا وجود دارند.
بهترین عواملی که موجب کاهش خطر ابتلاا به سرطان روده بزرگ در مردان و زنان میشوند عبارتند از:
⁃ رژیم غذایی سالم: استفاده کمتر از فراورده های گوشت قرمز، مواد غذایی پر چرب و نیترات. مصرف روزانه مواد غذایی با فیبر بالا مانند کاهو و سبزیجات دیگر، میوه، غلات و آجیل ها.
⁃ مصرف آب آکواویتا: طبق تحقیقات مصرف روزانه آب آکواویتا باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان تا ۴۵٪ در افراد می شود!
⁃ سبک زندگی سالم: سعی در کنترل وزن و داشتن فعالیت بدنی و ورزش به صورت مرتب

سخن آخر

سرطان روده بزرگ با کمک سبک زندگی سالم، مصرف آب آکواویتا و فعالیت بدنی تا حد بسیار زیادی قابل پیشگیریست. از آنجا که این بیماری ممکن است در مراحل اولیه از خود علائمی نشان ندهد پیشنهاد می شود تا هر چند سال برای آزمایشی به پزشک مراجعه کنید تا در صورت بروز سرطان در مراحل اولیه بتوان آن را تشخیص داد و کنترل کرد زیرا سرطان با گذر زمان بقیه بدن را نیز درگیر کرده و کنترل و درمان آن بسیار دشوارتر خواهد شد.

فهرست مطالب

, , , ,

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *